9 Haz 2009

GÖZLERİME İNANAMADIM

Başlık olarak ne yazacağımı bilemedim siz koyun bu yazının başlığnı olurmu.Neden diyecek olursanız inanmak zor ama dünyanın özellikle afrika ülkelerinin bir çoğunda Kadın Sünneti diye bir şey olduğunu bu ün bir haberde okudum.Tüylerim ürperdi.Şu kız çocuğunun çektiği acıya bir kaç saniye bakmak yettide arttı bile bana.Gözlerim doldu ve bunu yapan zihniyetlere öyle sinirlendimki anlatamam.Bu ülkelerde kızara bunun yapılmasının tek geçerli sebebi ilerleyen yaşlarda cinsel isteklerinin daha az omasını sağlamakmış.İnanın böle bir saçmalıktan ileri gitmiyor.Dini bir inanç deil sadece gelenek olarak yani namus koruma.Dünyada UNİCEF bu işle ilgilenen bir kurummuş.BM yaptığı araştırmalarda dünayada bu nedenle birçok ölüm olduğu fakat tam sayı bilinmemekteymiş.Kadın sünneti Afrika kıtasının orta şeridinde yer alan 30 Afrika ülkesinde uygulanırken, bu bölgedeki kadınların yaklaşık yüzde 73'ü, diğer Afrika ülkelerindeki bazı etnik grup ve kabilelere mensup kadınlarının ise yaklaşık yüzde 20'sinin sünnetli olduğu belirtiliyor. Bu süünetin 3 şekli varmış en kötüsü firavun süünneti olarak adlandırılıyormuş.Yani ne desem ki bu devir de,bu çağda,20.yy da hala bu tür acı ve eziyet çeken kadınlar demiyeceğim insanların olması gerçekten içimi acıttı.Bir kez daha ülkemde olmaktan müslüman olmaktan yana şükrettim.Çocuklarımız ne kadar şanslı aslında.Allahım tüm çocukları korusun henüz ergenliğe ulaşmamış bu tür vahşetlere maruz kalanları da tabi.Aileler gelenek olarak görülen bu şeyi baskıdan dolayı yapıyorlarmış.Allah akıl,fikir ve vicdan versin diyorum...Artık yorum sizin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder